• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
bilinmeyenler ve bilinmesi gerekenler...        


çocuklar ataların günahını çekermi?

-2016
Çocuklar ataların günahını çekermi? Bal gibi çeker. Ataların huyunu çekiyorsunuz, genetiğini çekiyorsunuz, hastalıklarını çekiyorsunuz, fiziki görünümünü çekiyorsunuz, mirasını bal gibi yiyorsunuz yani atalarınızın herşeyini bal gibi çekiyorsunuz, atalarınızın günahımı sizden muaf tutulacak, yok öyle bir dünya? İyi haber, sadece yeryüzünde çekiyorsunuz, ahiret hayatında değil. Bundan da iyi haber, çekmek zorunda değilsiniz. Oruç tutarak veya fakirleri doyurarak atanızdan size düşen payı kapatma lütfuna sahipsiniz. Değerli dostlar; birisi başka birisinin günah yükünü çekermi çekmezmi, bunu size bir alt bölümde Ayetlerle açıklayacağız, bu bölümde sizin anlamanız gereken, bu çekme olayı sadece bu dünya için geçerli. Bu dünyada hem atalarınızın maddi mirası size aktarılıyor hem manevi mirası. Neden? Bunun bir çok nedeni var, en basiti nesillerde devamlılık sağlamak için. Yeryüzündeki hayat her nesilde bir sıfırdan başlama olarak değil, bir öncekinin devamı olarak kurgulanmış. Yeyüzündeki iyilik veya kötülüğün devamlılığı, yeryüzündeki kurulu düzenin devamı için olması gerekende bu. Bir düşünseniz ya, atalarınızın yüz yıllar içinde çok zor şartlar altında sabrederek elde ettikleri nice güzel huyun hiçbirinden nemalanamadığınızı, her bir neslin sıfırdan bir benlik bir kimlik inşa etmek zorunda kaldığını, sahiplendiği kimliğin diğer aile üyeleri ile çatıştığını bir düşünseniz ya, bunun nasıl kaotik bir aile ortamına sürükleyeceğini hayal edebiliyormusunuz. İnsanlığı böylesine bir kaosla yüzleştirmemek içinde ilahi düzen devamlılık üzerine inşa edilmiş. Bizler atalarımızın maddi ve manevi devamı olarak varedilmişiz. Onların iyiliklerininde kötülüklerininde yeryüzündeki devamıyız. Bu dünyada atalarınızın yaptığı iyiliklerden de nasibinizi alıyorsunuz, kötülüklerinden de. Mantıkta böyle olması gerektiğini söyler. Günlük yaşantımızda gördüklerimiz ve tecrübe edindiklerimizde zaten bunun böyle olduğunu gösteriyor. Günlük tecrübelerimiz bizlere ataların günahları nesillerden çıkarıldığını net gösteriyor.

Var oluş hikayemiz
İnsanın yeryüzündeki var oluş hikayesi zaten kendi başına bir kanıt, çocukların ataların günahalarını çektiğinin en güzel ispatı. Anne ve babamız (adem ve hava) cennette bir halt işlemiş, bizde yeryüzünde onun cezasını çekiyoruz. Onlar bir suçtan ötürü cennetten kovulmasaydı kimbilir belki bizler şuan cennette doğacaktık ve yaşayacaktık. Anlayacağınız, biz yeryüzüne indirilerek zaten atalarımızın bir yanlışının bedelini ödüyoruz. Ataların günahlarını çocuklar çekmez diyenler kendi soylarını kendi var oluş hikayelerini reddediyor, bunun farkında değiller.
En basiti bir atanızın belirli bir çoğrafi bölgeden başka bir yere taşınması. Bu basit bir eylem gibi görünüyor, fakat bu basit eylem nesillere yeni bir çoğrafyda yeni bir benlik ve format (dil, kültür, inanç vs) atılmasına sebep oluyor. Yani çocuklar ve torunlar bir bedel ödüyor.

İlahiyat camiası
Konumuza itiraz eden ilahiyatçı veya güya şıhlar inanın dünyalardan haberi yok. Ezberle belirli makamlara gelmişler, ezberin dışına çıktıklarında da kafaları kısa devreye yapıyor. Birşeye itiraz ediyorlar, itiraz ettikleri şeye aslında kendilerininde inandıklarının farkında değiller. Örneğin; haram. Haram nesilleri bozarmı bozmazmı? Eğer bozar diyorsanız, o zaman demek ataların günahlarını çocuklar çekiyormuş. Birisi size eğer ataların günahlarını çocuklar çekmez derse, o zaman çocuklarımızın boğazından haram lokma geçirmemizde bir sorun olmamalı, gönül rahatlığıyla çocuklarımızın boğazından haram lokma geçirebiliriz, bu fetvayı veren siz olduğunuz içinde, günahı varsada yükü boynunuza deyin. Bu cevabınız üzerine o güya uzmanın size anında itiraz edeceğini görürsünüz, çünkü en art niyetli ve cahil uzman dahi haramı meşrulaştıracak aptallıkta olamaz. Size diyecektirki, haram lokma elbette çocuğunuzu etkiler. Sizde bu sefer o kişiye, hani ataların günahları çocukları etkilemiyordu yanıtını verin ve cehaletini yüzüne vurun.


Bu dünyada kişi başka birisinin günah yükünü çekermi?
Çeker! Şartlara göre çekmekle kalmaz, bizzat kişinin günahını dahi yüklenir. Nereden biliyoruz bunu; Ayetlerden. "Andolsun ki beni öldürmek için elini bana uzatırsan, ben öldürmek için sana elimi uzatacak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım.” “Doğrusu ben, dilerim ki benim günahım ile kendi günahını (birlikte) yüklenesin de cehennemliklerden olasın. İşte zalimlerin cezası budur.” (dedi)" (Maide Süresi; 28-29). Bu Ayetler bize birisini öldürdüğünüzde o kişinin günah yükünüde yüklendiğinizi anlatıyor. YANİ demek başka birinin günah yükünü yüklenmek varmış. Bir kişinin günahını yüklenende o kişinin günahın bedelini bal gibi çeker.

Ahiret hayatında kişi başka birisinin günahını yüklenirmi?
Yüklenir! Siz yeryüzünde yüklenmekle kalmıyorsunuz, şartlar uyduğunda ahiret hayatında da başkasının günahını yükleniyor, başkasının günahının bedelini ödüyorsunuz. Nereden biliyoruz bunu; Ayetlerden. "Kıyamet gününde kendi günahlarının tümünü ve bilgisizce saptırdıklarının günahlarının bir kısmını yüklenmeleri için. Bak, ne kötü yük yükleniyorlar" (Nahl Süresi; 25). Demek ahiret hayatında dahi başkasının günah yükünü yüklenmek varmış. YANi demek başka birinin günah yükünü çekmek o kişinin işlediği günahların bedelini ödemek varmış.

Ayete göre değil Kur'an-ı Kerime göre meal yazın
Onca uzman neden bu konuda yanılıyor; art niyetli ve kanı bozukları bir kenara koyarsak, sıkıntı bu uzmanların Kur'an-ı Kerimi bir bütün olarak değil Ayet, Ayet görmelerinden. Kutsal kitabımızı bir bütün olarak değilde Ayetlerden ibaret görürseniz, o zaman Ayete göre hareket eder, bütünlüğün vermeye çalıştığı mesajı kaçırırsınız. Bütünlük neden önemli? Allahu Teala bir konudaki bilgilere farklı Ayetlere serpiştirmiş, siz eğer sadece bir Ayete bakarak o konuda bir kanaat geliştirir, konuyla ilgili diğer Ayetleri dikkate almazsanız, o zaman yanılma riskinizi artırırsınız. Örneğin; bir Ayet tüm canlılar sudan yaratıldı der, başka bir Ayet ise insanın topraktan yaratıldığını söyler. Başka bir Ayette balçık der. İlk iki Ayete baktığınızda birşey anlamıyorsunuz, sanki bir birine zıt söylemler olduğunu düşünüyorsunuz, üçüncü Ayette ama, balçıkta (su ve toprak karışımı) olayı anlıyorsunuz, ilk iki Ayet ile neyin kastedildiğini çözüyorsunuz. İlk iki Ayet bize yemeğin malzemesini veriyor (su ve toprak), üçüncü Ayette yemeğin kendisini (balçık). Eğer sadece bir Ayete bakarak yorum getirseydiniz o zaman mealinizin bir yerinde sudan yaratıldı derdiniz, başka bir yerinde de topraktan, okurlarınızda hangisi şimdi der ve okurlarınızda kafa karışıklığına sebep olurdunuz.

Ayetleri anlamak
Kimse başkasının günahını yüklenmez, inancı nereden gelir? Bu inançta keza Ayetlere dayanır;
"...Hiç)bir günahkâr, diğerinin (başkasının) günahını yüklenmez... (Zümer Süresi; 7). "....Hiçbir günahkâr, başka bir günahkârın günah yükünü yüklenmez..." (İsra Süresi; 15). Şimdi; bazı Ayetler çeker diyor, başkalarıda çekmez diyorsa, ne yapmalıyız, üçüncü Ayetleri bulup bunların konuyu aydınlatmasını ümit edeceğiz. Neden Allah direk söylemiyor, bizim bu araştırmayı yapmamızı istiyor? Ayetler konusunda şunu anlamalısınız, Allah tüm yemeği bazen önünüze koyuyor yani bir konuyla ilgili tüm bilgileri bir Ayetten çıkarmanıza izin veriyor, bazende yemeğin malzemelerini farklı Ayetlere serpiştirip yemeği kendiniz yapmanızı istiyor yani sonuca kendinizin varmanızı istiyor. Bu şekilde sizinde tebliğde bir katkınız olsun istiyor. Ayrıca bununla, yemeğin yapımını size bırakarak iyi niyetli olanları kötü niyetli insanlardan ayırtediyor. Herkesin farklı bir meala varması gibi. 

Konuyla ilgili üçüncü bir Ayet varmı, konuya aydınlık getirecek?
Var. Bazı Ayetler yüklenir diyor bazıları ise yüklenmez. Ayetler birbiri ile çatışmayacağına göre ve yüklenmenin var olduğuna göre o zaman yüklenmez diyen Ayet ile ne anlatılmak isteniyor, buna odaklanmamız gerek. Örneğin; kişi kendisine yüklenmesinimi istemez yoksa Allahmı yüklemez. Bu detayları bize bu Ayetler vermiyor, bu bilgileri bize üçüncü Ayetler veriyor; "Hiçbir günahkar bir başka günahkarın günahını yüklenemez. Eğer yükü ağır olan kimse (bir başkasını) onu taşımaya çağırsa, -bu, yakın-akrabası da olsa- kendisine ondan hiçbir şey yükletilmez... (Fatır Süresi; 18). Bu Ayet bize annenin evladı tanımayacağı ve herkesin kendi can derdinden olduğu mahşer anını anlatıyor. Yani, hiçbir kişi başka birisinin günah yükünü yüklenmez Ayetleri ile insanlar kastedilir, insanların kendi özgür iradeleri ile başkasının yükünü yüklenmek istemeyeceğini anlatır, Allahın onlara yüklemeyeceğini söylemez.

Araf
Başkaların günahı bize yüklenecek, bunun en güzel kanıtıda Arafta sıkışıp kalanlar. Bu insanlar sizce nasıl Araftan kurtulacak? Bunu hiç kendinize sordunuzmu? Bunlara ya birilerin günahı yüklenecek ve cehenneme itilecekler ya da bunlara birilerinin sevabı yüklenecek ve cennete girecekler. Anlayacağınız, hiçbir kişi başkasının günah yükünü yüklenmez diyenler ne bu dünyanın düzeninden bi haberdar ne de ahiret hayatının. Hiçbir kimse başka birisinin günah yükünü yüklenmez Ayetleri bizlere normal olanı anlatır, istisnaları değil.
Örneğin; kul hakkı. Normal şartlar altında hiçbir insan başka birisinin günah yükünü yüklenmez, bu doğru, ne zamana kadar, kul hakkına girdiğiniz ana kadar. Kul hakkına girdiğiniz anda başkasının günah yükünü yüklenmeye başlıyorsunuz (Maide Süresi 28-29).

Değerli dostlar;
Kur'an-ı Kerimi okuduğumuzda biz Allahın bir konuyu farklı Ayetlere serpiştirdiğini görüyoruz, o konuyu anlamanız içinde o konuyla ilgili tüm Ayetleri bir arada ele almanız gerekiyor. Örneğin; bir Ayet size konunun içeriğini anlatır, başka bir Ayet istisnalardan bahseder, başka bir Ayet o şeyin faziletlerinden, başka bir Ayet ise gereksiniminden bahseder vs.
Örneğin; bir Ayet size su ile abdest almayı emreder. Başka bir Ayette size istisna durumu anlatır, su bulamadığınız zaman topraklada işinizi görebilirsiniz der. Özetlersek; bir kişi başka birisinin günahı yükünü yüklenirmi, istisna durumlarda; evet, yüklenir. Bu yüklenmede ya mahşer günü gerçekleşir (Allah bunu yapar), yahut yeryüzünde kişiye yüklenir (kul hakkı). Kaldıki bu bölümdeki yazı dizilerimiz bir kişinin başka birisinin günahını yüklenmekten bahsetmez, çekmekten bahseder. Yüklenmek ile mahşeri sorgulama, çekmekle ise yeryüzü hayatı kastedilir. Anladınız.